luni, 7 decembrie 2015

Si cum aproape am golit bucataria

Decluterring in bucatarie e o problema spinoasa! Da, am reusit sa ma apuc serios de asta in weekendul asta, dar inceputurile si tatonarile le aveam de mult timp. Inca mai am 4 rafturi de triat, dar acolo am nevoie de acordul intregii familii :D

Ce am aruncat:
- ce era expirat. Da, aveam condimente expirate!
- ce nu am folosit de un an sau deloc. Da, aveam condimente ce nu le-am folosit niciodata in viata ...
- mai mult de jumatate din hartiile de cupcakes. Oricum fac rar. As putea sa mai arunc din ele dar o fac tura viitoare ;)
- scurs din 3 pungi de faina intr-o singura punga
- aruncat alte borcane (am mai gasit veo 3)
- aruncat betele de la mararul de muraturi. Nu, nu mai pun muraturi paan la anul, le tineam intr-o punga mare ce umpleau un raft ca poate... Am scurs semintele si aruncat betele, gata!.
- lumanarile si ceara adunata; aruncat tot ce am colectat ca poate bricolez.  Nu, nu am facut nimic cu astea, dar de 1 an le tot strang.
- 2 prosoape de bucatarie nasoale au plecat
- am descoperit 2 borcane de compot de prune :) si vor pleca in burtica mea in loc de cina
- am descoperit cati bureti de vase am!! si eu tot cumparam ca nu ii gaseam ....
- am descoperit cata sare de muraturi am: 3kg :). Ok, de acum incolo asta consum.
- am descoperit 3 tipuri de zahar in casa! . Sunt o nehalita, nu imi ajunge unu??? :))
- am triat si pus label-uri la ceaurile culese si uscate de mine; o parte le-am scos la indemana si le consum
-relocat din colectia de chei, pixuri, suruburi, baterii consumate, becuri arse etc.

Acum, in final am 4 rafturi goale (2 jumate sunt de la marea borcaneala). Am mai putin praf. Mai putine zone de umplut cu praf. Am mai mare viziune ce si unde am, asa ca nu voi mai cumpara anumite lucruri, ca deja...exista.

Ce mai am de triat sunt paharele si cani;  seturile de farfurii si castroane. Aici vom face sedinta de familie, asadar sa ii pregatesc moral :). Si de golit din toate alea care le tin pe bufet, toate mi se par ...musai si neaparat acolo :)))


14 comentarii:

  1. eu din ceaiuri mi-am adus la job, mi-am creat mixuri, am pus si scortisoara si pastaile de vanilie reciclate (le-am bagat la mixer si ce nu s-a ciopartit am taiat cu foarfeca) am amestecat si tei si menta si busuioc si coji de portocale si de toate :)

    in loc de plicuri pt ceai (care sunt si neecologice), folosesc ustensila din aia din inox si asa beau cel putin 3-4 cani de ceai pe zi :))))

    RăspundețiȘtergere
  2. Si bautorii de ceai de la mine nici nu s-ar uita la ceaiurile la plic...ei tot cu scula din inox.

    Asa si eu: am descoperit lucruri de care nu stiam prin bucatarie: am terminat-o in proportie de cam 70% ...dar multe lucruri nu depind de mine. Baia in schimb am terminat-o, la fel si dulapul din wc.

    Acum ma apuca si iau cite un sertar din camera, cite un raft, m-a ocupa de biblioteca mai serios, dar ar ramine goala.

    Zici ca-s apucata acum : curat si arunc tot ce vad...sper sa ma tina elanul.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pt mine, baia si dulapurile sunt parfum pe langa bucatarie :).
      Imi place ca ai estimat 70% din bucatarie, cam pe acolo sunt si eu, haha :)

      Sertare si rafturi....mai colea - noroc ca nu am multe.
      De biblioteca insa ... nu ma ating. Inca ;)

      Ștergere
  3. Azi m-am bagat la acte si hirtii de pastrat(garantii, etc). Avem asa de multe si nu stiu cum sa fac sa le mai reduc volumul.
    Am poze de acum 10 ani(3 cutii de pantofi plus altele raspindite care pe unde)...si 4 albume goale. Asta ar fi fain : sa lipesc o parte din poze, restul sa le arunc. Si sa comand carti-album cu pozele de pe calculator, am citeva albume, dar m-am oprit la anul 2012.

    Baia a fost usor de facut...de-aia am terminat-o.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. la acte si hartii si facturi e nevoie sa ma bag si eu. Mai colea ;)

      Cu pozele asta am facut inainte sa nasc (avui timp, nascui dupa termen). Iti recomand si sa le scanezi inainte.

      Ștergere
  4. Vreau eu hartiutele de briose.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. O parte le aruncai. Mai bine spui cine esti si unde stai? :)

      Ștergere
  5. cred ca cel mai greu a fost sa imi fac curaj, sa ma pregatesc pt decizie, sa imi recunosc ca am multe lucruri inutile. Am reusit.
    Cu sarea, eu am...prea multe kilograme :)))))

    RăspundețiȘtergere
  6. Ce ciudat cu sarea: eu imi duc de aici in Romania sare de mare.

    RăspundețiȘtergere
  7. Eu vreau sare de muraturi, mare, fara antiaglomeranti, fara 'decolorare' si alte tratamente de o fac sa arate ca zharul :).
    Si mai e si ieftina: 2 lei kilul.

    Doar ca am exagerat :) din nestiinta ca am deja pe stoc am mai luat, asa ca am sare ...cateva kg :)))

    RăspundețiȘtergere
  8. Mama mia dar le-ai pus gand rau. :) Am avut niste bete de marar si mai multe de cimbru si ultima oara cand am facut sarmale au ajuns la fundul oalei. Nu au fost foarte multe, dar nu-mi place sa arunc ceva ce poate fi folosit. Nu ma bucura ideea de a creea gunoi.
    Lumanarile cand se adun prea multe i le pasez bunicii, le duce la biserica. Niste hartii mici de briose le-am folosit la decorat pe farfurii cu bilute de branza, arata mai fancy. :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. foarte faine idei ai! Cum nu fac sarmale nu mi-a trecut prin cap ca ar putea fi folosite :) .
      Cu hartiile de briose ne-am mai jucat noi fetele, bricolat niste fluturi, dar pasiunea a cedat repede :)

      Ștergere
  9. Pai aia de mare asa-i cum zici tu. Sel de Guérande, din Franta(am si vizitat locul unde se obtine).

    RăspundețiȘtergere
  10. ei, eu nu gasii pana acum. Stii tu: cum mi-e norocul, dar nici nu imi dadui tot interesul sa caut :))

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...