joi, 24 septembrie 2015

Sifonierul si mobila de nuc nu sunt pasiunea vietii mele

De cand am inceput procesul de simplificare a casei  au trecut deja vreo 2-3 ani dar si ceva scaune, fotoliu, birou, prosoape vechi, haine haine si iar haine, ceva carti (2 sacose, nimic vizibil :)  mai am 200 sacose :) ), 2 sacose de vase din bucatarie (nici aici nu se simte diferenta pt ca am umplut raftul cu gemuri si miere), condimente, borcanele etc. bucati de carpe/ate/materiale/andrele/o noua masina de cusut etc.  ce mai bricolez eu, jucarii cacalau si electronice neutilizate, cabluri bune sau rupte etc etc si pot sa zic fara nicio indoiala: nu imi pare rau dupa niciuna. Nu duc lipsa la niciuna!!

Marele castig e timpul: mai putin timp pt curatenie si aranjat. Al  doilea e mobilitatea: mai repede ma voi muta/voi redecora/voi schimba camerele intre ele. E drept, sunt si genul care la o bucata de noapte (mai exact, vinerea pe la miezul noptii) mai am idei proaspete de schimbat 1-2 mobile (intre ele sau cu o terta nevinovata). 
Casa si viata mai curata duce la o minte mai libera. Si asta pentru ca pentru mine conteaza mai mult amintirile si emotiile decat bunurile si atasamentul de obiecte. Da, mai am cateva nostalgii, am pasiuni, am colectiile mele, mai am bucataria (am decis ca nu ne legam de ea, da?!!), dar astea pot incapea si intr-o casa mica, cu un colt pentru ciocolata si ceaiuri si hobby-uri. Ei bine, timpul asta castigat il va apercia orisicine.
Dar un alt castig care e mai greu de prezentat altora este libertatea de miscare. Am putut astfel sa ma relochez cu usurinta cand jobul a impus asta - nu m-am legat si nu m-au impedicat nici costurile mari de transport mobila, nici mobila distrusa/afectata, nu am ramas si nici nu o sa raman usor blocata intr-un compromis murdar de dragul unui sifonier de care nu ma pot desparti, pe care nu il pot muta, si nici de al naibii nu il las la altul :). 










(poze din una din casele de vanzare)

9 comentarii:

  1. Asta a fost unul din punctele importante când m-am mutat toată mobila e ușoară, modulară și poate fi desfăcută în bucăți în 20 de minute și relocata sub forma de scânduri, e drept că a fost mai scump decât să cumpăr SH dar e atââââât de ușoară încât o pot muta singură fprp vreun efort. Ce vei, încă am coșmaruri cu mobilele de lemn masiv de la mama, din alea lăcuite oglindă, grele mormânt și care ce e al lor e al lor rezistă 3 generații sau patru că io sunt a treia și mobila e ca nouă

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. cam asa si eu, doar ca am gasit la mana 2a de la unii ce plecau repede si voiau sa vanda cat mai mult.

      In rest, si mamaia are un sifonier trainic si greu. Nu l-a mutat de acolo de vreo 30 ani, zugravitul e facut pe langa.

      Ștergere
    2. vrea mama sa ti-o dea mostenire? Eu i-am zis ca nu iau nimic, ea si-a luat-o, ea sa si-o curete de praf :)

      Ștergere
  2. radeti voi radeti de mobila aia grea de lemn, dar eu va sugerez sa o tineti sa nu o dati, n-aveti idee cat sunt in stare sa plateasca unii pentru ea :)))))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sa și-o care singuri eu era să rămân fără niște tendoane la mîna dreaptă prinsă între un fotoliu uriaș de la mama mare și tocul ușii, a fost fascinant, nu scăpa decât degetul mic

      Ștergere
  3. sa vina si sa si-o ia, dar in spate e mancata de carii, tataia a mai batut niste cuie sa o stabilizeze, si daca o misca cineva din loc, pica.

    RăspundețiȘtergere
  4. Cu mobila n-am nicio problema, adică nu m-am atasat niciodată de vreo piesă, indiferent ca ar fi Ludovic al nu stiu câtelea sau mobila de la Ikea.
    In schimb mi-e foarte greu sa renunt la haine. Si astea sunt ca gazul. Cât loc ai, pe tot îl ocupă :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. apropo de Ludovic....o intamplare cat se poate de adevarata din Bucuresti acum vreo 15 ani
      niste domni si doamne mai nestiutori asa, au mostenit o casa undeva prin zona 1mai cam cu tot ce era inauntru, mobilier compris; si au chemat niste experti sa evalueze numeroasele piese avute in casa
      cand au venit domnii cunoscatori, doamana noua proprietara batea snitzele pe masa de lemn din bucatarie care nu era altceva decat un Ludovic IV de i-a luat inima pe saracii experti :)))))

      Ștergere
  5. Noi am preferat să comandăm mobilă simplă, din lemn de brad lăcuit, gen Ikea. E deschisă la culoare și luminează camerele, e ușoară și poate fi mutată fără efort prea mare sau mișcată la o parte în timpul curățeniei. Paturile sunt pe picioare înalte și se poate curăța cu ușurință sub ele. Nu a costat mai mult decât mobila de același gen din magazine, dar am avut avantajul că am conceput-o conform gusturilor și nevoilor noastre.

    Interesant acest site, voi reveni cu siguranță!
    Zi frumoasă! ☺

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...