marți, 3 martie 2015

Metode de economisit apa intr-o locuinta



                  (mesaj purtat de o femeie din Gambia la startul Marathonului din Paris)

De ce sa economisim apa?
Stiu ca atatea argumente ecologiste ati auzit incat ... ati ajuns la saturatie. Eu o sa va dau unu singur: e din ce in ce mai scumpa, asa ca economia la apa este pt buzunarul propriu. Mai nou, sunt zone/tari unde apa e facturata de 2 ori: la intrarea in casa, dar si la iesire pt ca e recliclata.
Cateva remarci personale:
-reparat instalatiile ce pierd apa (picura robinet, teava, toaleta etc)
-folosit masina de spalat rufe mai economa (consuma cativa zeci de litri la ciclu de spalare) -astea noi toate stiu
-folosit masina de spalat vase economa (consuma 15-20 litri la un ciclu de spalare)
-pentru cine nu are masina de spalat vase, eu spal vase si o data la 2-3 mese (de ex. serile spal tot ce am folosit peste zi) -putina atentie la apa cand ne spalam (vara fac dusuri des, dar scurte, ca nu sunt murdara ci doar vreau sa ma racoresc)

Si deja am scazut consumul cu 20-30%.

Alte trucuri:
-cine e la casa poate colecta apa de ploaie pt spalat masina/trotuare sau udat gradina
-eu spal balconul cu apa din cada (dupa ce face baie copilul si adoarme, iau cu ligheanul si clatesc balconul - am balcon maare si plin de flori si pamant asa ca il spal lunar )
-izolarea tevilor de apa calda duce la economie de consum
-optat pentru un bazin la toaleta mai mic
-pt baile mici, chiuveta integrata cu bazinul la toaleta va recupera toata apa cu care m-am spalat pe miini: http://www.amazon.com/SinkPositive-D/dp/B00AA685II



Si de ce nu, pt barbatii mesteri: https://www.youtube.com/watch?v=ioSKrRGx03o 

2 comentarii:

  1. e super idea cu recuperatul apei utilizate la chiuveta, eu ma gandeam daca s-ar putea cumva folosi cea de la dus, pt toaleta; mi-am intrebat jumatatea mai tehnica si mi-a zis ca practic e cam greu sa faci asta, bine nu imposibil - cred ca daca stai la casa ta, adica poti face interventiile respective, se merita studiat in profunzime subiectul

    RăspundețiȘtergere
  2. sistemul e destul de sofisticat. Implica sa utilizam chiuveta suficient de mult incat sa se umple bazinul, daca este exces sa se duca in toaleta singura, si daca nu este suficient sa se declanseze automat un robinet cand... vrem sa umplem bazinul.
    Instalatia asta costa.
    E nevoie de calculat cata apa se recupereaza asa pt o familie si raportul investitie-economie.

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...