joi, 19 februarie 2015

Cate carduri avem - discutie cu prieteni si colegi

Am inceput sa intreb pe cei din jurul meu cate carduri au, cate au la ei, si cate le folosesc. Am inceput discutia asta pt ca exiata un pret pt intretinerea unui card /credit card /cont bancar etc.

1. Eu am un card (de salariu), un credit card pt plati online pe 0 (il folosesc de 2-3 ori pe luna) si card de la un cont unde primesc chiriile si platesc anumite facturi.

2. Vecina1: 2 carduri de credit, 1 card de salariu, permanent la ea.

3. Colegul1: 1 card salariu + 2 carduri de credit, permanent la el.

4. Colegul2: 2 + 1. Doar cardul de salariu il are la el.

5. Colegul3: 1 + 1. Nu are niciun card la el, tine ceva cash.

6. Colegul4: 3carduri curente + 2 de credit.  Nu are cardurile de credit la el.

7. Prietenul1: carduri curente si card Visa prepaid pt plati online (adica in loc de card de credit alimenteaza periodic cardul Visa prepaid).


Am incercat sa ii intreb pe cei care nu au cardurile la ei de ce fac asta.
Raspunsuri:
-scapa tentatia mersului la cumparaturi/cheltuitului
-unul a spus ca i-a fost deja furat portofelul si primul blocat trebuia sa fie cardul de credit (se pot face cumparaturi online cu el).
-toti au povestit ca au avut in incident in familie/colegii de birou de furt de ... bani/portofel si ca umblatul pt schimbat actele a fost f. dificil.

Dupa discutii, am decis ca sa renunt la a purta toate cardurile cu mine, asa ca am doar cardul de salariu (cel cu pin). Astfel pot controla cel mai bine cheltuielile si ce bani mai am.
Evident ca exemplele lor de furt (si eu am patit-o acum 15 ani) si scenariul de schimbat toate actele m-a facut sa las in portofel doar actul de identitate si cardul. Acasa separat am celelalte acte.


Voi continua intrebarile si voi detalia raspunsurile.

P.S. cativa au spus ca au cont separat pt depozite/rezerve. Toti au specificat de la inceput ca au conturi de de rezerve  fara comisionm bancar. Nu i-am intrebat de asa ceva, au specificat asta.

5 comentarii:

  1. Nu inteleg cum vine asta cu carduri de salariu si card de cumparaturi. Mi-ai putea explica te rog?Sunt la banci diferite?
    Noi avem un cont comun in banca unde intra banii si de unde se retrag pentru cheltuieli si fiecare avem un card pentru acel cont, cu care platim-retragem bani sau facem cumparaturi pe internet.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. pt cumparaturi online folosim toti alt card, de obicei de credit sau card prepaid. Nu putem plati online cu cardurile curente (sunt carduri Maestro fara codul pe verso cerut la plati online).

      Ștergere
  2. Aha, mersi, am inteles oarecum. Dar de credit inseamna ca efectiv banii de acolo sunt un credit? Si daca da, de ce toata lumea are credite? Ca noi chiar cind am venit aici , neavind prea multi bani, aveam un card de-asta de credit, la care plateam o dobinda imensa, de care card ne-am debarasat cit am putut de rapid.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. asa e si asta, 0 pe el, limita de 2000 euro (ING), la sfarsitul lunii isi ia bani singur din contul curent (care are cardul asociat) . E card de credit fara dobanda, dobanda apare daca nu am banii cuveniti la data fixa. Exista un comision bancar anual, de gestionare (20 euro, 30euro). Eu am negociat si am avut primii 3 ani comisionul de gestionare : 0. De acum imi cere bani asa ca... incerc sa discut cu banca :)

      Il folosesc numai la cumparaturi online, pe Amazon, sportsdirect, argane , si 3suisse.

      Ștergere
  3. nici eu n-am decat un singur card. pe el imi intra salariul, pe care il scot tot si gata. am avut doua, la al doilea aveam asociat si home-banking. pentru ca nu faceam nici o tranzactie intr-o luna, imi lua un comision imens. trebuia sa am grija luna de luna sa misc prin home banking banii dintr-un cont curent intr-un cont de economii, ca sa nu-mi mai ia comisionul acela urias. la un moment dat m-am enervat si am decis sa renunt si sa reduc totul la minim. asa sunt acum - no more home banking, no more griji. un card si atat. cumparaturi de pe net nu fac din strainatate, asa ca ce iau din tara platesc ramburs.

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...